Norsk for tolker

Tolkeutdanningen ved Høgskolen i Oslo og Akershus har nå opprettet et nytt emne: Norsk for tolker.

Emnet er rettet mot tolker som ønsker å videreutvikle og forbedre sin norsk. Dette er altså et norskkurs på høyt nivå. Jeg skal selv undervise på emnet sammen med Randi Havnen, og vi gleder oss veldig til semesterstart i januar.

Om annebirgitta

Jeg er språkforsker og har skrevet boka "Hatprat" https://www.youtube.com/watch?v=XV_pJqtdqA8
Dette innlegget ble publisert i Informasjon fra tolkeutdanningen. Bokmerk permalenken.

9 svar til Norsk for tolker

  1. Awil Ahmed sier:

    Takk. Dette, synes jeg, er god nyhet for oss tolkere som ønsker å forsterke norsken vår, Anne Birgitta! Men blir dette en del av tolkeutdanningen vår slik at den blir regnet mot bachelor-graden eller er det «bare» et ektra fag som vi bør ha?
    Hilsen
    Awil

  2. annebirgitta sier:

    Så fint at du liker denne nyheten! Og, jo, denne modulen vil kunne innpasses i en bachelor-grad i tolking når den kommer på plass. Foreløpig vet vi dessverre ikke når det blir.

  3. Maria Carolina sier:

    Det var en kjempe nyhet! 😀

  4. Dette høres flott ut! Jeg gleder meg til kurset!
    Shawkat Nomat

  5. Ismail sier:

    Hei madam Anne Birgitta
    God nyheter. Veldig bra at vi tolker for dette kurset/studie som kan heve vår kompetanse og ikke mins løfte kunnskapen om mere norsk. Gleder meg hvis det blir realisert.

    Ismail Elmi

Legg igjen en kommentar

